Monday, January 18, 2010

Cinta suci yang abadi..


Ku percaya ada cinta..
bak lagu Dato' Siti Nurhaliza..


"Hari ini bila ia datang, jangan biar ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan datang kembali."
"Tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang, Hanya mereka yang beriman sahaja tahu akan erti kasih sayang dan masihkah ada dendam yang bersisa tika tangan bersentuhan mesra."


Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan, manakala kebencian membawa kemusnahan.
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat tetapi Tuhan hanya menganugerahi sekeping hati untuk kita kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati kepada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya cinta.


~Ada 2 titis airmata mengalir di sebuah sungai. Satu titis airmata itu menyapa airmata yang satu lagi,"saya airmata seorang gadis yang mancintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?". Jawab titis airmata kedua itu,"saya airmata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja."~


Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain dan kamu masih mampu tersenyum sambil berkata, "aku turut bahagia untukmu."
Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, debu menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.


Suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tetapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu.


Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.



(✿◠‿◠)
 aien noraini

No comments:

Post a Comment